Obijanie scian

Wspinaczka skałkowa, taternictwo, alpinizm, himalaizm... wspinacze wszystkich krajów i specjalności łączcie się!

Moderator: Moderatorzy

kassiel

Obijanie scian

Śr 18 lip, 2007

Witam!
Pisze z prosba o porade, gdyz jeszcze nigdy sam nie obijalem scian, a przez cale wakacje jestem w szkocji i tak sie zlozylo ze znalazlem po sasiedzku wieelka przewieszke, ktora az prosi sie o nowe drogi. Tyle ze raczej na wlasnej protekcji ich nie zrobie - stad pomysl pograsowania troche z wiertarka ;)
Chcialbym Was spytac, czy juz kiedys obijaliscie sami drogi i jak sie tego mozna nauczyc? Moze jakis netowy tutorial? Stosowac plakietki/ringi/haki ? jaki klej? jaka firma? Jednym slowem jestem zielony a nie chce sie zabic :)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Żaku
Administrator forum

Ulubione góry: Beskid Żywiecki

Re: Obijanie scian

Cz 19 lip, 2007

Też nigdy nie obijałem żadnych dróg, ale wg mojej wiedzy, standardem w Polsce ( nie wiem jak jest na świecie) są teraz kotwy typu Batinox, ew. Collinox (lub odpowiedniki innych firm) zwane popularnie ringami. Wytrzymałe to to jest, w dodatku nie rdzewieje i wystarcza na lata.
Cena petzlowskiego Batinoxa (razem z ampułką kleju) waha się w graniach 90-110 PLN, Collinoxa 70-80 PLN. Odpowiedniki innych firm pewnie są tańsze.

Możesz też zastosować plakietki, są tańsze, ale niestety mniej wytrzymałe i w polskich warunków często kradzione (pozostają same spity).

Najlepiej będzie jak dowiesz się, jak są obite drogi w rejonie w którym się znajdujesz (lub gdzieś dalej w Szkocji, jeżeli w pobliżu nic takiego nie znajdziesz).

Życzę owocnej pracy, niech Szkoci poznają iż Polacy nie gęsi i swoje drogi też mają ;-)

PS: Artykuł n/t obijania dróg w Polsce.

Cytat z w/w artykułu:

Ringi czy spity?

Ringi, ringi, ringi! Ringi to duża wytrzymałość, możliwość wygodnego zjazdu z każdego przelotu i sól w oku rzezimieszka kradnącego ze ścian plakietki…
Ostatnio edytowano Śr 25 lip, 2007 przez Żaku, łącznie edytowano 3 razy