Cairngorms, Ben Nevis 2019

Jedziesz i masz wolne miejsca w samochodzie ? w Grupie raźniej? Trafiłeś wprost idealnie - tutaj zamieszczamy propozycje wyjazdów.

Moderator: Moderatorzy

Avatar użytkownika
nowakos
 
Posty: 65
Dołączył(a): So 14 lis, 2009
Lokalizacja: Łódź
Ulubione góry: Tatry, Dynarskie

Cairngorms, Ben Nevis 2019

Cz 27 gru, 2018

Hej,
Wybieram się w czerwcu 2019 do Szkocji połazić po tamtejszych górach (Cairngorms, Ben Nevis). I stąd moje pytanie czy ktoś ma doświadczenie z tamtejszymi terenami i chciałby się nimi podzielić? Zależy mi zwłaszcza na informacjach o Cairngorms - obszar tego parku jest bardzo duży, a szukam dwóch około 25-30 km tras.
Znalazłem opis iluś tras: https://www.walkhighlands.co.uk/cairngo ... more.shtml i raczej z nich coś wybiorę, ale zastanawiam się, czy szlaki turystyczne są tam znakowane, czy może te trasy są po prostu wyznaczone współrzędnymi z GPS a każdy łazi jak mu się podoba. Niestety mimo licznych poszukiwań, na polskim rynku nie znalazłem mapy turystycznej tych terenów, a może ktoś po prostu tam był i wie jak wygląda kwestia z oznakowaniem tras.

Btw. gdyby ktoś chciał też dołączyć do wycieczki, to odzywać się :) Jadę w końcówce czerwca
Korona Europy:
1) Musała-17.07.2014, 2) Maglić-26.07.2015, 3) Zla Kolata-4.08.2015, 4) Gerlach-15.08.2017, 5) Howerla-29.04.2018, 6) Góra Dzierżyńska-30.06.2018

sunniwa
 
Posty: 8
Dołączył(a): Wt 03 maja, 2011
Ulubione góry: Tatry

Re: Cairngorms, Ben Nevis 2019

So 29 gru, 2018

Bylam 1,5 roku temu Cairngorm. Wybralismy sie na BenMacdui i Cairn Gorm (chyba to byla taka nazwa). Szlaki nie są oznakowane, masz jakies sciezki to mniej wiecej wiesz gdzie isc ale przy zlej pogodzie mozna sie latwo zgubic. Na miejscu spokojnie kupisz mapy terenu. Trzeba przygotowac sie na zmienne warunki pogodowe, jest bardzo wietrznie, czasami znikad pojawia sie mgla i nawet w okresie letnim moga sie przydac rekawiczki i czapka. Ogolnie polecam, Szkocja jest piekna a gory pozornie wydaja sie łatwe ale mozna sie zaskoczyc :)

Pawlos
 
Posty: 38
Dołączył(a): Pn 01 wrz, 2014
Ulubione góry: Karpaty

Re: Cairngorms, Ben Nevis 2019

Śr 02 sty, 2019

Witam

Poza tym ze wietrznie , temperatura w czerwcu moze byc jeszcze zimowa. Cairngorms to najzimniejsze miejsce w UK , nawet w dolinach w srodku lata temperatura moze spasc do kilku stopni . Ostatnim razem chodzác tam w sierpniu , odczuwalna temperatura byla jak niewiele powyzej zera.

pozdrawiam

Pawlos
 
Posty: 38
Dołączył(a): Pn 01 wrz, 2014
Ulubione góry: Karpaty

Re: Cairngorms, Ben Nevis 2019

Śr 02 sty, 2019

Troche chodzilem po tych górach i innych w Szkocji , wiec w razie czegos odezwij sie przed wyjazdem gdybys chcial jakies sugestie co do tras w górach .

Paw Rocz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 25 gru, 2017
Ulubione góry: Alpy, Tatry

Re: Cairngorms, Ben Nevis 2019

N 06 sty, 2019

Generalnie najlepsze mapy w UK robi Ordnance Survey, są bardzo dokładne, tu masz ling do mapy Ben Nevis:
https://www.ordnancesurvey.co.uk/shop/e ... lliam.html
myślę że warto zainwestować,
Dodatkowo polecam ci aplikację Wikiloc, w niej możesz ściągnąć darmowe mapy offline danego regionu, również Szkocji i Wielkiej Brytanii.
Ja mieszkam w UK na stałe jak będziesz miał już daty wyjazdu to daj znać może dołączę do ciebie, albo jak masz jakieś pytania to pisz postaram się pomóc
Pozdrawia

Avatar użytkownika
nowakos
 
Posty: 65
Dołączył(a): So 14 lis, 2009
Lokalizacja: Łódź
Ulubione góry: Tatry, Dynarskie

Re: Cairngorms, Ben Nevis 2019

N 13 sty, 2019

Hej,

Dzięki za podpowiedzi. Tę mapy Ordanance Survey też znalazłem i nawet dwie zamówiłem - jedną okolic Ben Nevis, drugą Ceirngorms, a dokładniej okolic Aviemore. Na jednym z brytyjskim for internetowych ludzie wskazywali, że tak naprawdę jeśli chodzi o mapy są dwie pozycje warte uwagi - właśnie Ordnance Survey albo British Mountain Maps made by Harvey's (te ostatnie są ponoć mniej dostępne ale laminowane więc łatwiejsze w użyciu).

Jakby ktoś się wybierał w te okolice, to bardzo polecam te strony:
https://www.walkhighlands.co.uk/fortwil ... liam.shtml
https://www.walkhighlands.co.uk/cairngo ... more.shtml
Dzięki nim, wstępnie zaplanowałem swoje wycieczki.

Co do dat wyjazdu, to mam już wszystko zaplanowane. 24-26 czerwca jestem w Fort William. Pierwszego dnia wycieczka w okolicach Glen Nevis Lowers Falls, a drugiego dnia Ben Nevis przez Carn Mor Dearg Arete. 26-28 czerwca jestem w Aviemore i tam też planuję dwie wyprawy po Ceirngorms.

Pozdrawiam
Korona Europy:
1) Musała-17.07.2014, 2) Maglić-26.07.2015, 3) Zla Kolata-4.08.2015, 4) Gerlach-15.08.2017, 5) Howerla-29.04.2018, 6) Góra Dzierżyńska-30.06.2018

Powrót do Propozycje wypraw i wyjazdów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości