Kategoria: Polska

Turbacz skiturowo

Można śmiało pokusić się o stwierdzenie, że Turbacz (1310 m n.p.m.), najwyższy szczyt Gorców,stanowi najpopularniejszy cel wycieczek w tych górach. Można na niego wyjść niemal z każdejmiejscowości położonej u podnóża Gorców: z Nowego Targu,...

Bieszczadzki klasyk skiturowy

Widoki z połoniny na morze gór. Piękny i długi zjazd do Wetliny poprowadzony bukowym, niezbyt gęstym lasem. Nawisy śnieżne na Hnatowym Berdzie. Wiatr, który towarzyszył mi od rana do popołudnia. Pustka i cisza. Niewielu...

Skiturowe przejście Karkonoszy

Jesień za oknem już w pełni… drzewa coraz skąpiej odziane, monotonne kapanie za oknem i ziąb – wszystko to mówi, że babiego lata tego roku już nie będzie. Zdaje się, że trzeba pomyśleć o...

WinterCamp 2012 – relacja

Dziewięćdziesięciu miłośników gór wzięło udział w największym w Polsce biwaku zimowym, który odbył się u stóp Turbacza w Gorcach. W programie były m.in. szkolenia medyczne i lawinowe. Mimo siarczystego mrozu i wielkich śnieżnych zasp...

9. Krakowski Festiwal Górski – relacja

9. Krakowski Festiwal Górski (2-4 grudnia 2011) jest już za nami. Bez zbędnej przesadny można uznać, że to jedna z najbardziej udanych edycji w historii krakowskiej imprezy. Festiwalowa hala mieszcząca 1400 miejsc, każdego dnia...

IV Wyrypa Beskidzka – relacja z imprezy

„Nie wiek, ani forma fizyczna, określa nasz możliwości, lecz nasze chęci i odwaga aby spróbować się im przeciwstawić” – powyższa maksyma najlepiej określa chyba samą ideę, jak i przebieg, niedawno zakończonego rajdu górskiego „IV...

Minus jedenaście na biwaku

Minus 11 stopni Celsjusza – z taką temperaturą zmierzyli się w tym roku uczestnicy 6. Biwaku Zimowego „n.p.m.” Fjällräven na Hali Krupowej. Mimo to nikt się nie poddał i wszyscy przetrwali noce pod namiotem....

Winter Camp na Turbaczu – podsumowanie

Blisko 80 osób wzięło udział WinterCamp 2011 w schronisku na Turbaczu w Gorcach. Gośćmi specjalnymi imprezy była himalaistka Kinga Baranowska i wspinacz Adam Pustelnik. Imprezę już po raz drugi zorganizowały Polish Outdoor Group i...

Zimowe przejście grani Tatr Zachodnich

Właściwie to już nie pamiętam, kiedy zrodził mi się pomysł przejścia zimą całej grani Tatr Zachodnich, ale jakoś trzy może cztery lata temu ktoś w Klubie (AKT „Watra” Gliwice) wspomniał o takim projekcie. Wtedy...

Mój Czwarty Karpacki Finał Wielkiej Orkiestry…

Mój Czwarty Karpacki Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy rozpoczął się gdzieś w połowie października 2007 r., czyli trzy miesiące przed Finałem. Nie zliczę godzin, które przeznaczyłem na przygotowania. Nie wymienię spotkań, rozmów, telefonów, faksów...

Rowerowy wypad w długi majowy weekend 2007

Nareszcie! Ten moment był długo oczekiwany; jadę w mroźny poranek po kolegów (Zenka i Zbycha) i ruszamy na 4-dniowy wypad. Długo oczekiwany, bo zgadaliśmy się o takiej wyprawie jeszcze zimą i od tego czasu...

Zimowy kurs turystyki wysokogórskiej

Zimowy kurs turystyki wysokogórskiej, zorganizowany w dniach 3-5 marca 2007, z założenia miał być kontynuacją powziętej dużo wcześniej inicjatywy spotkania Forumowiczów portalu e-góry.

Zawsze ufaj śladom turówek GOPR’owca…

Nabieram coraz większego szacunku do gór, to chyba nie był monotonny spacerek, chociaż dalej nie wiem, dlaczego ludzie boją się zastać zmierzch na szlaku… nie było przecież tak źle.

Gdy góra chce zabić…

Zrobiłam się senna. Powieki kleiły się do siebie niczym stęskniona para zakochanych. Powoli zaczęło docierać do mnie, co się dzieje. Ja zamarzam! Boże, nie chce umierać, ja mam tylko siedemnaście lat! Oni są starsi...

Sprowadzony z Kasprowego

Ratownicy TOPR sprowadzili z Kasprowego Wierchu turystę, który przecenił swoje możliwości i nie docenił Gór. Warunki turystyczne były ciężkie, obowiązywała lawinowa „czwórka”. Poniżej historia popełnionego tatrzańskiego głupstwa. Ku przestrodze…

Ekstremalny Szlak Szarlotek Tatrzańskich

To była dla mnie podwójnie ekstremalna droga, bo po pierwsze – nigdy nie przeszedłem w Tatrach tak długiego szlaku, a po drugie… nigdy nie zjadłem tylu szarlotek jednego dnia.

„Świtak” na Babiej Górze

Któregoś grudniowego wieczorka, rozmawiając z Sebą na Gadu-Gadu, wpadamy na genialny pomysł – wschód słońca na Babiej Górze… zimą! Pomysł wydaje się szalony ale postanawiamy go zrealizować. Pada na termin 22-23 stycznia. Hmmm…. nazwiemy...

Tatry: cztery dni w chmurach

Przyjechałem na Wantę we środę wieczorem. Nazajutrz miała odbyć się akcja liczenia kozic. Zostałem poproszony o wsparcie. Zgodziłem się chętnie.