Górskie Ekstremalne Zawody na Orientację
GEZnO (Górskie Ekstremalne Zawody na Orientację) to impreza z pogranicza sportu i turystyki. Przy użyciu mapy turystycznej należy odnaleźć w terenie punkty kontrolne. Podczas dwudniowej rywalizacji w Masywie Pilska i Romanki do pokonania 20-45 km, zależnie od kategorii wiekowej.
Miejsce: Beskid Żywiecki, masyw Pilska / Korbielów
Termin: 7-8 listopada 2009 r.
Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów.
Kategorie
- JJ – juniorzy (chłopcy, dziewczęta) roczniki 1991 i młodsi
- MM – mężczyźni, wiek dowolny
- MIX – kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
- VMM – weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 90 lat
- VMIX – weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodniczek min. 90 lat
- (R) Rekreacyjna – skład dowolny
(organizator zastrzega sobie prawo łączenia kategorii w przypadku zgłoszenia mniej niż 5 zespołów)
Forma zawodów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi i zaznaczonymi na mapie. Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. Warunkiem sklasyfikowania zespołów będzie zaliczenie co najmniej połowy pk, za brak pk będą naliczane minuty karne. O kolejności decyduje czas pokonania trasy. Trasa wytyczona będzie w górskim terenie Beskidu Żywieckiego.
Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap w niedzielę. Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie, do drugiego etapu start najlepszych zespołów handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem.
Etap 1 będzie rozegrany częściowo w formule scorelaufu, tj. pk zaliczać można w dowolnej kolejności.
Wyposażenie uczestników i żywienie na trasie
W połowie dystansu organizator zabezpiecza jedynie ciepły napój, żywienie we własnym zakresie. Wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, bezwzględne zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje oraz latarka.
Długość trasy (przybliżone wartości E1 + E2)
- JJ: 15 + 12 km
- MM: 25 + 20 km
- MIX: 20 + 15 km
- VMM: 20 + 15 km
- VMIX: 15 + 10 km
- R (Rekreacyjna): 10 + 8 km (uproszczona nawigacja)
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Limit czasu na pokonanie trasy: E1 – 8 godz. w każdej kategorii, E2 – 7 godz.
Dokładne parametry trasy zostaną określone w komunikacie technicznym zawodów.
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass w skali 1:50 000, z fragmentami map topograficznych w skali 1:10 000. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy ofoliowane.
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS.
Wpisowe
Kategorie: MM; VMM – 100 zł od zespołu za dwa etapy.
Kategorie: MIX; VMIX, JJ – 80 zł od zespołu za dwa etapy (zniżka dla kobiet i juniorów)
Trasa Rekreacyjna: w przypadku składu mieszanego 80 zł, skład męski 100 zł.
Wpisowe płatne na konto TST Compass do dnia 30.10.09 r.
TST COMPASS, ul. Podchorążych 3, 30-084 Kraków
Kredyt Bank III O/Kraków: 65 1500 1979 1219 7001 2946 0000
Tytuł wpłaty: GEZnO
Zgłoszenia
Najpóźniej do 30 października 2009 r. przez formularz zgłoszeń.
Zgłoszenia po terminie będą przyjmowane za dodatkową opłatą 25 zł od zespołu.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Zakwaterowanie i wyżywienie należy samodzielnie rezerwować bezpośrednio w recepcji schroniska:
- www.halamiziowa.pl
- schronisko@halamiziowa.pl
- +48 33 488 72 54
W rezerwacji należy zaznaczyć – uczestnik GEZnO
Na okres zawodów całe schronisko jest do wyłącznej dyspozycji uczestników GEZnO.
Na specjalne zamówienie gospodarze schroniska organizują transport z Korbielowa do schroniska. W tej sprawie należy kontaktować się z recepcją schroniska.
Nagrody
Puchary dla zwycięzców, dyplomy oraz nagrody rzeczowe (fundowane przez sponsorów) dla trzech najlepszych zespołów.
Godzina startu
I etap – sobota (7.11.09 r.) – godz. 9:00. Start i meta w centrum zawodów.
II etap – niedziela (8.11.09 r.) – godz. 8:00. Start i meta w centrum zawodów.
Postanowienia końcowe
- Zawody odbędą się bez względu na pogodę.
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
- Uczestnicy startują na własna odpowiedzialność.
- Zespoły, które zrezygnują ze startu nie mogą ubiegać się o zwrot wpisowego.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.
- Niniejszy regulamin może ulec zmianie, o czym uczestnicy zostaną powiadomieni.
Centrum zawodów znajdować się będzie w Schronisku PTTK na Hali Miziowiej.
W centrum: biuro zawodów, zakwaterowanie i wyżywienie, start i meta.