Tatry to jedyny w Polsce obszar o charakterze wysokogórskim. Aby chronić przyrodę tych gór i zachować ją dla przyszłych pokoleń w stanie zbliżonym do naturalnego, w 1955 roku powołano Tatrzański Park Narodowy. Od 1 kwietnia partnerem TPN jest marka Regatta, produkująca przyjazną środowisku odzież dla aktywnych.

Edukacja turystów na Kalatówkach. Fot. Jan Krzeptowski-Sabała / TPN
Regatta należy do liderów biznesu odpowiedzialnego społecznie zarówno w Europie, jak i na świecie. Całkowicie wyeliminowała w procesie produkcji związki chemiczne szkodliwe dla ludzi i środowiska, jak np. PFOA, który jest stosowany w odzieży i innych produktach posiadających właściwości wodoodporne. Dzięki temu dostarcza użytkownikom produkty w pełni wolne od związków rakotwórczych. Wszystko to z myślą o klientach, którzy kochają przyrodę i chcą spędzać czas w górach, lesie czy parku, nieskażonych zanieczyszczeniami.
Wiemy, że produkcja wysokiej jakości ubrań outdoorowych ma wpływ na środowisko i społeczeństwo, w którym żyjemy, dlatego wprowadziliśmy szereg działań i podejmujemy kolejne, żeby chronić otoczenie i wspierać rozwój inicjatyw społecznych – mówi Zenon Raszyk, Country Manager w firmie Regatta.
W ramach podpisanej przez dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego Szymona Ziobrowskiego umowy Regatta wesprze przede wszystkim działania wolontariuszy na terenie Parku. Program „Wolontariat dla Tatr” działa w Tatrzańskim Parku Narodowym od 2007 roku i do tej pory wzięło w nim udział ponad 1500 osób z całej Polski, a także z zagranicy. Do programu można się zgłosić poprzez wypełnienie formularza na stronie tpn.pl, a następnie wybór poszczególnych zadań. Wolontariusze wykonują takie prace jak: renowacja i konserwacja infrastruktury turystycznej, utrzymanie czystości na szlakach i w ich otoczeniu, monitoring ruchu turystycznego, edukacja przyrodnicza na szlakach, patrolowanie szlaków turystycznych itd. Lista zadań nigdy nie jest zamknięta. Od wiosny 2016 r. wolontariusze będą pracować w odzieży przyjaznej środowisku marki Regatta. Regatta wyposaży w ubrania służbowe także pracowników Parku oraz pracowników obsługi punktów biletowych i parkingów.
Konkurs pasterski, Turniej Wiedzy o Tatrzańskim Parku Narodowym, Konkurs Wiedzy o TPN w Małem Cichem, konkursy fotograficzne i literackie – rywalizacje organizowane przez Park poprzez podpisanie umowy z Regattą zyskały nowego sponsora nagród. Firma włączy się także w akcję sprzątania polskich gór „Czyste Tatry” oraz piknik rodzinny „Poznaj małopolskie parki narodowe”, który odbędzie się w maju Parku Jordana w Krakowie. Nie może jej także zabraknąć podczas obchodów 10-lecia tatrzańskiego wolontariatu.