Sukces TOUR SALONU
“Piąta strona świata” – pod takim hasłem odbyły się tegoroczne Targi Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2006. Uczestnicy targów mieli okazję zwiedzić ekspozycję, wziąć udział w ciekawych wydarzeniach, a przy okazji skosztować przysmaków regionalnych kuchni.
TOUR SALON 2006 zdecydowanie należy uznać za udany. W tegorocznych Targach Regionów i Produktów Turystycznych oraz w odbywającej się równolegle Wystawie Produktów i Usług dla Hotelarstwa i Gastronomii wzięło udział ponad 700 wystawców. Wystawcy TOUR SALONU zajęli powierzchnię około 6500 m2 – o 12% większą niż w roku ubiegłym. Nie zawiedli także zwiedzający, których na targach pojawiło się ponad 20000 (aż o 13% więcej niż rok wcześniej), z czego blisko 7000 podczas dwóch pierwszych dni branżowych, skierowanych wyłącznie dla specjalistów zawodowo związanych z turystyką. Warto podkreślić, że w ramach dni dla profesjonalistów targowe ekspozycje odwiedzili przedstawiciele 20 krajów. Frekwencja dopisywała także podczas wydarzeń towarzyszących TOUR SALONOWI – seminariów, konferencji i prezentacji, które znalazły się w tegorocznym programie targów.
Po raz kolejny w TOUR SALONIE uczestniczyły wszystkie polskie regiony, które przyciągały zwiedzających profesjonalnie przygotowanymi stoiskami, konkursami z atrakcyjnymi nagrodami oraz regionalnymi smakołykami. Po pawilonach targowych krążyły także ludowe zespoły, umilając podróż po ekspozycjach i zapraszając w swoje strony. Licznie na TOUR SALONIE pojawili się wystawcy z zagranicy reprezentujący kilkadziesiąt krajów z różnych stron świata, a także biura podróży, touroperatorzy oraz liczne ośrodki wypoczynkowe, hotele i przewoźnicy. Z pięknymi stoiskami zaprezentowały się tegoroczne regiony partnerskie TOUR SALONU – Województwo Mazowieckie oraz Wyspy Baleary. Na zewnątrz pawilonów można było zapoznać się z najnowocześniejszymi wagonami kolejowymi i Pociągiem Papieskim. Wśród wystawców nie zabrakło także firm prezentujących kampery. Dużym zainteresowaniem cieszyły się ekspozycje specjalne, które łącznie zgromadziły około 50 wystawców. Do dwóch znanych już z poprzednich edycji TOUR SALONU przestrzeni:, „Wyspy Zdrowia” i „Wypoczynku z historia w tle”, dołączyła w tym roku zupełnie nowa „Turystyka biznesowa” przeznaczona dla branży MICE. Ogromnym zainteresowanie ze strony uczestników cieszyło się seminarium „Turystyka biznesowa. Teoria i praktyka” poświęcone rozwojowi tego sektora turystyki.
Z pozytywnym przyjęciem branży spotkał się projekt BUY POLAND organizowany podczas TOUR SALONU po raz pierwszy. W dniach 25 i 26 października do Poznania przyjechali zagraniczni touroperatorzy, aby w ramach specjalnie zaaranżowanych spotkań odbyć liczne rozmowy biznesowe z polskim sprzedawcami usług turystycznych. Projekt oparty został na formule matchmakingu coraz częściej wykorzystywanego, jako główne narzędzie marketingu bezpośredniego. Wśród wydarzeń towarzyszących TOUR SALONOWI w tym roku warto wymienić także konferencję z udziałem Czesława Lange, organizatora Tour de Pologne, prezentację 12 linii lotniczych czy prezentację Słowacji. Naukowo o turystyce mówiono podczas III Gremium Ekspertów Turystyki, temat marketingu usług hotelarskich pojawił się natomiast w ramach II edycji konferencji Homar.
Jednym z najważniejszych wydarzeń TOUR SALONU był 9. Międzynarodowy Festiwal Filmów Turystycznych TOUR FILM 2006, do którego zgłoszonych zostało prawie 50 filmów i 10 prezentacji multimedialnych. Najwięcej filmów nadesłanych zostało przez Śląską Organizację Turystyczną oraz Zieloną Górę. Nie zabrakło także filmów z zagranicy.
Jednym słowem – dużo się działo. Podczas uroczystości otwarcia targów burzą oklasków i certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej nagrodzone zostały najlepsze tegoroczne produkty turystyczne. W konkursie wyłoniono 16 laureatów, a wśród nich przyznane zostały także 3 wyróżnienia oraz certyfikat specjalny internautów. Potem przyszedł czas na kolejne konkursy. Najlepszym Ośrodkiem Informacji Turystycznej w konkursie zorganizowanym przez Polską Organizacje Turystyczną okrzyknięty został Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu. W czterech kategoriach przyznane zostały także nagrody Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej za Najlepszy Obiekt Turystyki Aktywnej w Wielkopolsce, wyłoniono także laureatów XV. Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Turystycznej i Krajoznawczej, do którego zgłoszonych zostało 117 publikacji. Podczas wieczoru branżowego TOUR SALONU przyznane zostały nagrody Acanthus Aureus za najlepiej przygotowane stoiska targowe. Nagrodzeni zostali, jak co roku, zarówno wystawcy, jak i projektanci i wykonawcy stoisk. Nagrodzeni zostali: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, Nowa Itaka Sp. z o.o., Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Logo Travel Marek Śliwka sp.j., Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników wszystkich konkursów dostępne są na stronie www.tour-salon.pl.