Zmiany w “n.p.m.” magazynie turystyki górskiej
W styczniowym wydaniu “n.p.m.” magazynu turystyki górskiej wydawca wprowadził kilka zmian. Okładka – drukowana na innym i grubszym niż do tej pory papierze jest sztywniejsza. Po wielokrotnym czytaniu powinna zachować dobry wygląd, nie powinna ulegać niszczeniu.
To ukłon w stronę czytelników wielokrotnie wracających do wydań archiwalnych. Podstawowym zabiegiem w layoucie jest wprowadzenie przewodniego koloru pomarańczowego we wszelkiego rodzaju wyróżnikach typu: wybicia, znaki graficzne, tytuły działów. Pomarańczowy, który nawiązuje do koloru logo “n.p.m.” pojawia się również w tytułach artykułów. Ożywia on dość spokojny układ szaty graficznej. Lekkiemu odświeżeniu uległa czcionka: tytuły i wybicia to New Gothic, a artykuły składane są Zapf Elliptical 711. Kolejną zmianą jest zastąpienie jednego dominującego zdjęcia i trzech małych w spisie treści czterema zdjęciami zbliżonej wielkości. Przeniesienie tytułów działów z boku strony na jej górę dało więcej przestrzeni na ekspozycję zdjęć. Zapowiedzi kolejnego wydania wiążą kompozycję numery klamrą blokowym układem zdjęć tak jak w spisie treści. Zmianom w wyglądzie towarzyszą również niewielkie zmiany w treści “n.p.m.” to przede wszystkim powrót tematyki tatrzańskiej, na początek trochę historii o powstawaniu szlaków. W kolejnych wydaniach natomiast pojawią się propozycje wycieczek alpejskich.