‘4outdoor.pl’, nr 22
Rozpoczynamy najgorętszy sezon w roku – nie dość, że temperatura powietrza sięga blisko 30 stopni, to czekają nas dwie duże imprezy targowe, wyznaczające trendy na przyszłe lato 2013. O tym i nie tylko Przeczytasz w najnowszym magazynie 4outdoor.pl.
Przed nami targi OutDoor 2012
Nasz magazyn tworzyliśmy z myślą o tej najbliższej i najważniejszej letniej wystawie na europejskim rynku outdoorowym, czyli OutDoor 2012. Targi nad Jeziorem Bodeńskim to nie tylko spotkania biznesowe na najwyższym szczeblu, szansa na nowe kontraktacje i podtrzymanie już wypracowanych kontaktów, ale cztery dni pełne konferencji i wykładów, możliwość spróbowania swoich sił w wielu sportach outdoorowych, pokazy filmowe, czy wreszcie wieczorna impreza – OutDoor Party. Przygotowaliśmy kompletną zapowiedź targową, wraz z programem konferencji oraz opisem wydarzeń towarzyszących, a także listę polskich wystawców i przedstawicieli zagranicznych marek na 19. edycji targów OutDoor.
Każdy sukces zaczyna się od mniej lub bardziej ryzykownego debiutu. Przełomowe nowości i technologie znajdziemy na każdych dużych targach outdoorowych, w tym także na OutDoor 2012. Prezentujemy kilka wybranych produktów na przyszły sezon, zaproponowanych przez czołowe, zagraniczne marki. Może któryś z nich również w przyszłości odmieni oblicze rynku.
Outdoor w polskim wydaniu /Polish outdoor producers
Z myślą o europejskich targach przygotowaliśmy także artykuł o polskich producentach z branży outdoor. Mamy marki duże i małe, specjalizujące się tylko w jednym typie produktów lub zajmujące się całym spectrum outdoorowych segmentów. Marki, które tworzą swoje produkty w Polsce, jak i takie, które większość oferty produkują na Dalekim Wschodzie. Marki popularne w Europie i na świecie. Marki, które dopiero będą znane, i te które zadawalają się wyłącznie polskim rynkiem zbytu.
Nie sposób opisać wszystkich, stąd dość subiektywny wybór najciekawszych lub najprężniej działających polskich marek, z których nierzadko możemy czuć się dumni. Artykuł został także przetłumaczony na język angielski, dzięki czemu nasi zagraniczni czytelnicy na targach OutDoor będą mieli możliwość nieco głębszego zapoznania się z polską branżą outdoorową.
Outdoorowy potentat południa – wywiad w Maciejem Kałwakiem
Właściciel siedmiu sklepów w Zakopanem, dwóch w Katowicach, dystrybutor pięciu topowych marek, współtwórca polskiego rynku outdoor i jednocześnie w przeszłości miłośnik wyzwań outdoorowych – tak można zaprezentować Macieja Kałwaka, właściciela firmy Alp. W rozmowie z nami opowiada, jakie ma biznesowe plany na przyszłość, jak wygląda historia jego firmy, dlaczego wspiera outdoorowe imprezy oraz jak jego zdaniem zmienił się zakopiański i polski rynek outdoorowy.
– Problem leży jednak nieco gdzie indziej, mamy bardzo rozbudowaną niską półkę produktów outdoorowych i jednocześnie dużą lukę w średniej półce, gdzie z tego powodu też trzeba obniżać ceny. Podejrzewam, że ilościowo sprzedaje się więcej produktów outdoorowych niż kiedyś, jednak za mniejsze pieniądze, mniejsze marże, stąd ta zapaść – mówi dla Magazynu 4outdoor.pl.
Tańcząc w ciemnościach. Przegląd czołówek
Dział sprzętu poświeciliśmy produktom, bez których żaden fan outdooru nie może się już dzisiaj obejść – czołówkom. Ich zalety są oczywiste: mamy wolne ręce, światło z latarki pada dokładnie tam, gdzie zwrócona jest nasza głowa, a zatem tam gdzie patrzymy, możemy oświetlać przedmioty położone blisko, jak i daleko.
To właśnie dlatego czołówka jest stosowana wszędzie tam, gdzie trzeba działać w ciemności, zachowując przy tym pełną swobodę ruchu. Rynkowa oferta czołówek jest bardzo szeroka – po opisaniu kluczowych zagadnień związanych z latarką czołową, zaprezentowaliśmy wybrane produkty głównych producentów tego sprzętu.
Jak sprzedać odpowiednią czołówkę klientowi?
Jednak to nie wszystko – żeby czołówka rzeczywiście spełniała swoje funkcje, musi być odpowiednio dobrana do warunków i uprawianej aktywności outdoorowej. Dobrać ją powinien sprzedawca w sklepie, dlatego prezentujemy również tekst napisany przez eksperta ze sklepu Janmar Sport w Krakowie – Krzysztofa Dudka.
Specjalnie dla naszego magazynu wyjaśnia na co zwrócić uwagę i jak do potrzeb użytkownika dopasować latarkę czołową z odpowiedniej grupy produktów: dla turystów, dla trekkerów i wspinaczy skałkowych oraz wysokogórskich, dla biegaczy, grotołazów i wodniaków.
Od zaplecza: sprzedawca w sklepie outdoorowym
W najnowszym magazynie kontynuujemy także temat sprzedawców w sklepie outdoorowym. W numerze prezentujemy rozmowę z kolejnym sprzedawcą, który wprowadza nas w arkana pracy w sklepie outdoorowym.
Z wypowiedzi sprzedawców wynika, że czują się oni niedoceniani, często zostawieni samymi sobie, nieprzygotowani do pracy przez swoich pracodawców, nie wystarczająco motywowani i za nisko opłacani. Pojawia się więc pytanie co można zrobić aby to zmienić? Jak poprawić warunki pracy sprzedawców i sprawić, aby nie chcieli czy też nie musieli rezygnować z pracy w sklepie? Zapytaliśmy też o to Piotra Wojtczaka, managera w krakowskim sklepie Moko. Po jego rady odsyłamy do naszego magazynu.
Zarówno najnowszy Magazyn 4outdoor.pl, jak i numery archiwalne znajdziecie w księgarni wspinanie.pl. Zachęcamy również do prenumeraty.